Etikk for å holde seg i PhD-program uten å tenke på å være akademiker, og misvisende min rådgiver om dette

SKOR2 10/24/2017. 5 answers, 12.534 views
phd ethics career-path quitting

Mitt felt er ekstremt konkurransedyktig for tenure track jobber som jeg:

  1. vil mest sannsynlig ikke kunne lande etter oppgradering
  2. ikke engang ønske lenger.

I forhold til mine klassekamerater er forskningsproduktiviteten min ypperlig. Det stymied av en apati for min underfelt og akademia generelt som har utviklet seg over min 2 års ansettelse i programmet.

Problemet er, jeg kan ikke få bransjearbeidene jeg vil akkurat nå på grunn av underutviklede programmeringsevner og utilstrekkelig nettverk. Min beste innsats er å holde fast og bøte disse opp til jeg ser en mulighet til å forlate.

Hvis jeg slipper ut nå med min mester, må jeg starte opp på torget og få jobb på grunnnivå som ikke bruker noen av ferdighetene jeg har utviklet (vi snakker konkurranse med HS grader).

Men jeg har allerede fortalt min rådgiver om tvilene mine for en fremtid i akademia. De godkjente en forespørsel om akademisk permisjon på grunn av noen problemer i mitt personlige liv. På slutten av permisjonen min må jeg fortelle min rådgiver at jeg ønsker å fullføre programmet and bli i akademia.

På den ene siden er min situasjon ikke så forskjellig fra hvilken som helst annen doktorand som er tvunget til å gå alt-ac på grunn av uinteressert eller dårlig ytelse, men derimot må jeg villede min rådgiver om å komme tilbake.

Jeg vil bare fortsette på dette punktet for arbeidsutsikter, og min rådgiver vil ikke være tilbøyelig til å ta meg tilbake hvis jeg forteller dem dette.

Jeg er villig til å ta tak i min forskning og få doktorgrad, så det vil ikke være et komplett avfall for min rådgiver, men det vil fortsatt være stort sett sløsing med sine ressurser.

Et lignende spørsmål fra en annen doktorand kan du finne her - Når er det riktig tidspunkt å fortelle min rådgiver at jeg planlegger å forlate PhD-programmet?

5 Comments
96 ff524♦ 10/24/2017
Jeg er forvirret. Hvorfor kan du ikke fortelle din rådgiver at du ikke er interessert i akademia, men er interessert i å fullføre doktorgradsstudiet og få en jobb som utnytter dine PhD-nivåforskningsmessige ferdigheter? Hvorfor ville dette være sløsing med rådgiverens ressurser?
4 SKOR2 10/24/2017
Det er et godt poeng. Takk for din tilbakemelding. Men min rådgiver synes å være spesielt investert i å gjøre meg en levedyktig akademisk forsker fordi jeg er deres første student og har brukt mye av oppstartsmidler. Mitt felt er heller ikke typisk bransjebundet som for eksempel ingeniørfag, så noe omdømme økning min rådgiver kunne håpe å få fra meg er null. [Det er også derfor en overgang til industrien kommer til å bli utrolig grov; bare en liten del av doktorgradsarbeidet mitt gjelder] Jeg er ikke sikker på om de skal gå for det.
54 JeffE 10/24/2017
En utdannet doktorand er ikke bortkastet rådgiverens tid eller ressurser, uansett hvor de går etterpå. Det er your PhD. Your karrieremål betyr mer enn rådgiverens.
4 Massimo Ortolano 10/24/2017
Og la også merke til at rådgivere vanligvis allerede vet at til slutt noen, kanskje mange, av deres PhD-studenter ikke ville ende opp i akademia uansett.
5 Darkwing 10/24/2017
@ SKOR2 Nå går all sin innsats for å forberede deg på en akademisk karriere, det betyr bortkastet tid på hans and your side. Hvis du forteller ham, kan han kanskje hjelpe deg med karrieren mot en karriere i bransjen. Hvis du bare forteller ham at det aldri har vært et alternativ etter at han hele tiden forsøkte å lede deg til en akademisk karriere, ville han ha all grunn til å være litt sint på bortkastet tid, og spesielt kan han ikke tilbakevirkende hjelpe deg ( og kan ikke være tilbøyelig til å gå ut av hans måte å hjelpe til med å lete etter en jobb / skrive et anbefalingsbrev etter at du bare har kastet bort en del av hans støtteinnsats).

5 Answers


xLeitix 10/25/2017.

Etiske spørsmål er alltid skumle. La oss prøve å løsne det litt.

Bor i PhD-program uten intentjon om å være akademisk.

Det er ikke etisk dilemma i dette. Egentlig. Jeg vet ikke hvor begrepet kom fra at doktorgradsstudier kun skulle utvikle fremtidige professorer. Det gjør det ikke og kan ikke fungere slik, ellers kunne alle professorer i gjennomsnitt bare føre tilsyn med en enkelt student hele sin karriere, eller professorer vil spre seg eksponentielt.

Misleading my advisor about this.

Misvisende din rådgiver er ganske åpenbart et problem. Spørsmålet er hvorfor du trenger å villede rådgiveren din i utgangspunktet. Som sagt ovenfor, bør det være helt greit å jobbe hardt med din doktorgrad og gå til industrien etterpå.

å stikke rundt og bøte dem opp til jeg ser en mulighet til å forlate.

Ok, nå har vi et stort problem. Du har i det vesentlige tenkt å misbruke finansieringen din for ikke å jobbe med din forskning, men for å løfte opp bransjens karriere. That's not ok and you probably know it. I motsetning til ditt uttalelse er dette også bestemt not det samme som å prøve en akademisk karriere og ikke gjøre det. Det er det samme som å få stipend / stipend til å gjøre forskning og deretter bruke den til ikke-relatert personlig trening.

La meg gjøre dette klart: du er betalt (i lønn eller stipend) for å gjøre forskning, ikke å lære å programmere og bygge et nettverk for næringslivssøking. Å forsvare seg for å gjøre det, og deretter gjøre det andre er obviously uetisk, selv om du ikke trenger å lyve til rådgiveren din om dette. Det kan være noen synergier (for eksempel, du bygger nettverket ditt gjennom forskningsmiljøer med industrien, eller du lærer å programmere fordi forskningen krever det), men å gjøre ting helt uten forbindelse med din forskning fordi du mistenker at de hjelper deg med å finne en jobb, er ikke etisk . Det blir bare verre hvis du trenger å lyve om å gjøre det.

Jeg er villig til å ta tak i forskningen og få doktorgraden.

Flott! Gjør det i stedet. Ikke misbruk din tid til å trene for en næringsjobb, men avslutt din PhD. Gjør den beste forskningen du kan. Samarbeide og skrive papirer. Se om du kan forvandle forskningen på en måte som du lærer flere ferdigheter som vil hjelpe industrien (ikke gjør ting som ikke er relatert til forskning, men prøv å finne synergier hvis det er mulig). Tren for en potensiell karriere på siden, utenfor arbeidet.

Fortell rådgiveren exactly this . Du er ikke sikker på om du vil bli i akademia, men du vil skrive den beste avhandlingen du muligens kan. Don't bli alle følelsesmessige om det, eller snakk om apati for ditt felt. Ikke gjør det til din eller din rådgivers skyld heller - du har nettopp funnet i en doktorgrad som akademiet, mens det er interessant, i siste instans ikke er for deg. Det skjer med mange (mest?) Studenter. Din rådgiver kan bli skuffet, men med mindre det allerede er en stor konflikt mellom dere to, kan jeg ikke forestille meg at han sparker deg ut over dette.

Jeg tror den store misforståelsen her kan være at du tror ditt viktigste bidrag til rådgiverens CV, blir du selv professor, og ellers er du verdiløs for ham. Uten å vite universitetet, rådgiverens kampanjesak eller andre detaljer, er jeg fortsatt villig til å satse på at dette ikke er tilfelle.

Den viktigste karrierefordelen til din rådgiver ligger i de forskningsresultater du produserer, og papirene du skriver. En sekundær faktor kan være at du oppgraderer, uavhengig av hva du gjør etter. Det er, på mange universiteter, det er viktig for tenure- og salgsfremmende saker at du har et bestemt antall studenter som har bestått suksess. Det ser alltid fint ut at studentene dine har lykkes etterpå (for noen definisjon av "suksess"), men jeg tror virkelig at de to andre faktorene er mye viktigere for din rådgiver. Bare vær klar over at din beslutning om å gå til industrien does not betyr at du vil forsøke å gjøre den svakeste doktoren som de lar deg få uteksaminert med (og mener det), og du burde ha det bra.

4 comments
5 Rui F Ribeiro 10/24/2017
OP-en kan begge jobbe for å fullføre din PhD og bøte opp bransjevitenskapene ved å bruke fritid.
1 SKOR2 10/25/2017
Jeg må bøte opp både min statistikk og programmeringsferdigheter for å fortsette i programmet eller forlate for industrien.
Kimball 10/25/2017
ellers kunne hver professor i gjennomsnitt bare føre tilsyn med en enkelt student hele sin karriere - jeg er moralsk enig, men teknisk sett ville dette ikke forhindre fakultetet på forskerskoler fra å overvåke mange doktorgrader så mange fakultet (minst i USA) aldri har noen PhD studenter (f. eks. mest fakultet ved ikke-forskerskoler).
xLeitix 10/26/2017
@Kimball Ja, ok, så det er som 2 eller 3 PhD-studenter per professor. Jeg tror ikke dette endrer følelsen av min kommentar. (jeg lurer også på om de menneskene som ser ned på elevene går inn i industrien etter at deres PhD ville ringe til en ikke-forskningsinstitusjon som en suksess)

ff524 10/24/2017.

Som PhD-student trenger du ikke å ha en akademisk karriere. Det er ikke uetisk å forfølge en doktorgrad uten intent om å bli i akademia etterpå.

Men å lyve om dine planer og bevisst misvisende er feil og urettferdig for din rådgiver.

Du skrev:

Men min rådgiver synes å være spesielt investert i å gjøre meg en levedyktig akademisk forsker fordi jeg er deres første student og har brukt mye av oppstartsmidler. Mitt felt er heller ikke typisk bransjebundet som for eksempel ingeniørfag, så noe omdømme økning min rådgiver kunne håpe å få fra meg er null.

Hvis din rådgiver er en ny professor hvis egen karrieresuksess virkelig avhenger av at doktorgradsstudenter som går videre til akademiske karriere, lar dem investere alt i deg under falske forutsetninger, er åpenbart feil og uetisk.

Det høres ut som om du ikke virkelig ønsker å fullføre din doktorgrad (jeg avgir dette fra "apati for min underfelt og akademia generelt"), og du tror at din rådgiver ikke vil at du skal holde deg i noen flere år under omstendighetene, heller ikke. På den annen side, etter hvert som du avslutter det akademiske året - gir deg tid til å søke etter en jobb og gir rådgiveren tid til å finne en annen doktorand i this application cycle , mens du pakker opp og publiserer ditt nåværende arbeid - lyder som en vinn- vinne. Men du bør fortell rådgiveren din med en gang, slik at de to av dere kan lage informerte planer for fremtiden.

Jeg foreslår at du kommer opp med en plan for å forberede deg på arbeidsmarkedet i løpet av dette akademiske året, så snakk med rådgiveren, og få mest mulig ut av din gjenværende tid.

På den annen side, hvis du virkelig ønsker å fullføre din doktorgrad, fortell rådgiveren din at du ikke er interessert i akademia, men er interessert i å fullføre din PhD og få en jobb som utnytter dine PhD-nivåforskningsferdigheter. (Mange av ferdighetene som er oppnådd av vellykkede doktorgradsstudenter, er ganske overførbare.) Din rådgiver kan være mer villig til å støtte deg enn du tror - vellykket uteksaminering av ph.d.-studenter er viktig for nye professorer, selv om studenten ikke er interessert i akademia i slutt. Men du må la din rådgiver gjøre det valget: Løg til noen slik at de vil gi deg flere års forskningsstøtte, slik at du kan kjøpe tid til å trene deg selv for en ikke-relatert karriere, er feil.

5 comments
SKOR2 10/24/2017
Det ville ikke være en vinn-vinn fordi jeg bokstavelig talt har null sjanser til å lande noe annet enn detaljhandel eller sekretærarbeid.
4 ff524♦ 10/24/2017
@ SKOR2 etter at du har avsluttet dette akademiske året? Det er bare oktober. Du nevnte at du ville gjøre noe nettverk og praktisere programmeringsferdigheter - hvorfor kan du ikke gjøre det i år, og deretter søke jobb i april / mai? Hvor mange flere år har du tenkt å ta for å forberede seg på hvilke jobber du er interessert i?
SKOR2 10/24/2017
Minst et år. Og fordi jeg er på permisjon, er jeg ikke engang i byen på universitetet; Jeg er ute av staten, så nettverk med skolens ressurser er ganske mye ute av spørsmålet.
24 ff524♦ 10/24/2017
@ SKOR2 Jeg tror du må innse at det ber om multiple years forskningsstøtte, slik at du kan kjøpe tid til å trene deg selv for en ikke-relatert karriere, er feil. Jeg foreslår at du kommer opp med en plan for å forberede deg på arbeidsmarkedet i løpet av dette akademiske året, så snakk med rådgiveren, og få mest mulig ut av din gjenværende tid.
11 Jan 10/24/2017
@ ff524 Jeg antar at både deg og OP er i samme akademiske kultur fordi du nevner akademiske år og OP spør ikke 'hva er det', men merk at for eksempel i Europa er et PhD-prosjekt vanligvis ikke knyttet til noen form for studieår eller semesterstruktur i det minste. Du starter når du starter (jeg startet i januar, midt semester) og du er ferdig når du er ferdig (jeg forsvarte i mai, andre måned i semesteret). Også, i hvert fall i Tyskland er akademiske år praktisk talt ikke henvist til hvor som helst (semester er definerende enhet).

Leo 10/24/2017.

Jeg er PhD siden mange år nå. Jeg har vært inn og ut av akademia siden 2005. Jeg var akkurat som deg.

Jeg tror at du virkelig bør vurdere å fullføre ditt PhD-program. Årsaken til dette er at du ikke kan bedømme selv om fremgangen din går bra eller ikke. Noen studenter starter veldig sakte, men får litt innsikt eller funn senere som er veldig imponerende. Jeg vet at "andre" utførte mer enn meg i løpet av de første årene, men i det lange løp er det en annen diskusjon. Vitenskap er en sakte prosess, og vi kan ikke fortelle på forhånd om en kandidatstudent skal bli en god eller vellykket forsker. Jeg var også sjokkert over hvordan forskjellige professorer tenkte på oss gradstudenter. Noen der virkelig imponert over en student, mens andre ikke var imponert over det. Som en mer erfaren akademiker er det mange forskjellige kvaliteter hos forskere som er viktige. Studentene ser imidlertid sjelden dette. I stedet sammenligner de med hverandre. Dette er en stor feil.

Jeg husker en professor som var veldig oppmuntrende for meg, til tross for at jeg har mindre produktivitet. Han sa, se på de andres publikasjoner. Hvordan er de forskjellige fra hverandre? Vanligvis er det bare en ide eller et spørsmål for en hel avhandling, og denne ideen ble generert av sine veiledere. Deretter fortalte professoren meg at jeg hadde tankene, uavhengigheten og forutsetningene for å bli en stor forsker i fremtiden. Dette endret min "misunnelse" av konkurrenternes produktivitet.

Videre, ikke se på forhånd og gjett om mulighetene for å lande en jobb i fremtiden. Du kan ikke forutsi fremtiden, og derfor burde du ikke bekymre deg så mye om det akkurat nå. Du kan gjøre det når oppgaven din er ferdig. Mine fremtidsutsikter er fortsatt svært begrenset, men jeg har opprettet en ny jobb som ikke eksisterte før.

Også, vi snakker om din utdanning her, ikke ressursene til din avdeling eller veileder.

Jeg vil anbefale deg å gjøre en spillteori-løsning. Jeg ville fortsette å miste vitenskapens haller, men søke om en jobb som du finner virkelig, veldig interessant fra tid til annen. Hvis du plutselig lander en god jobbmulighet, vil din rådgiver forstå at du har et tilbud du ikke kan nekte. Hvis det skjer, slipper du ut. Hvis ikke, oppgrader og vær veldig stolt av din oppnåelse.

Til slutt, dette er råd jeg gir til alle studenter. En avhandling bør gjøres, ikke perfekt.

1 comments
SKOR2 10/25/2017
Det virker som om du gjorde doktorgraden på den riktige måten - bare en som kan være virkelig uforenlig med "publisere eller forgå" -kulturen. Dessverre for meg er jeg i liga med de andre studentene fra programmet ditt. En stor del av hvorfor jeg freaking ut er at jeg ikke vet hvordan man skal fortsette med selvstendig forskning, i hvert fall ikke i min underfelt. Det er ikke urimelig i min underfelt å være der jeg er på, fordi den er høyt spesialisert / teknisk og har en brattere lærekurve fra undergrad sammenlignet med andre delfelt i min bredere disiplin, men jeg føler meg for låst inn for å svinge til dem.

James Cruickshank 10/26/2017.

Som andre har sagt, har du ingen forpliktelse til å forfølge eller ønsker å forfølge en akademisk karriere etter din PhD. Helt ærlig tror jeg at din veileder har vært extremely uetisk ved å legge den tilstanden til din fortsettelse i programmet. Så hvis jeg var deg, ville jeg ikke være bekymret i det minste om å skjule dine innlegg PhD-planer fra ham / henne. Det er absolutt ingen av deres virksomhet hva du planlegger å gjøre etter din PhD. Det lyder for meg (basert bare på det du sa) at din veileder bare er i det til sin egen fordel - han vil kunne si på sin CV at han ledet noen som har gått på store ting i akademia og kanskje vil å dra nytte av fremtidig samarbeid med sin student. Det er det som er uetisk i denne situasjonen. Han burde være først og fremst opptatt av å hjelpe deg med å fullføre hvis det er det du vil gjøre - uavhengig av dine innleggsintensjoner.

Etter å ha sagt alt dette, er mitt foreløpige forslag å gjøre hva som helst som helst beslutning for deg. Hvis det betyr at du fortsetter og prøver å fullføre, så fortell din veileder hva han vil høre om planene dine, jobber hardt for å fullføre, og når du er ferdig, må du gjøre hva du vil og ignorere alt du kanskje har sagt til din veileder. Jeg antar at du kanskje vil ha noen referansebrev fra ham, så om nødvendig legg inn noen token akademiske jobbsøknader slik at du får en referanse og så kan du søke om hva du vil på det tidspunktet.

Jeg sier dette som noen som har ledet 2 doktorgrader til ferdigstillelse, og overvåker for øyeblikket 2 flere. Jeg ville aldri drømme om å innføre latterlige forhold på studentene mine. Det er vanskelig nok å fullføre en doktorgrad uten å måtte håndtere en egoistisk veileder. Pass på deg selv i denne situasjonen først og fremst.


OncePhdStudent 10/24/2017.

Jeg vil prøve å gjøre dette kort. Jeg var i skoene dine for 2 år siden. Jeg var lidenskapelig om mitt felt da jeg kom inn i programmet, men interessen min hadde gått ned i løpet av 2 år i programmet. Det var umulig for meg å lande en jobb i mitt forskningsområde på grunn av sikkerhetsproblemet som jeg var en internasjonal student, noe som var en av grunnene til at jeg mistet interessen, og jeg betraktet meg ikke smart nok til å ha en vellykket karriere i akademia . La oss si at jeg var en av de gjennomsnittlige studentene og å være gjennomsnittlig i akademia, er ekvivalent med å være en fiasko. Jeg fortalte min PI at jeg ikke er interessert i å forfølge Phd og ønsket å forlate med mine mestere. Han reduserte min stipend for siste semester og la meg gå bort.

Ser ut som om du har drenert deg mentalt som jeg en gang hadde gjort for meg selv. Jeg vil foreslå at du bør sette ditt velvære først og fremst, ha en utgangsstrategi, ikke tenk for mye om å være etisk (ingen vet om kampen din), få ​​din dritt sammen, og la hvis du må. Vær også forberedt på kampen om å lande en jobb når du forlater skolen.

1 comments
SKOR2 10/25/2017
Ja, du gjorde en god jobb og tok opp på underteksten. Jeg er virkelig på et veldig lavt punkt akkurat nå. Selv med tapt lidenskap for feltet, ville jeg fortsatt ha produsert godt arbeid hvis jeg var best. Jeg vedder på at vi er i lignende forskningsområder hvis du også tror at gjennomsnittet er beslektet med feil. Konkurransen er utrolig hard. Med mindre noe magisk skjer i de neste 2-3 årene og jeg får min mojo tilbake, er akademia egentlig ikke i rike av muligheter. Det er ikke så ille som noen av humaniora folk har det, men det er fortsatt ganske intens.

HighResolutionMusic.com - Download Hi-Res Songs

1 Martin Garrix

Yottabyte flac

Martin Garrix. 2018. Writer: Martin Garrix.
2 Dyro

Latency flac

Dyro. 2018. Writer: Martin Garrix;Dyro.
3 Martin Garrix

Access flac

Martin Garrix. 2018. Writer: Martin Garrix.
4 Alan Walker

Diamond Heart flac

Alan Walker. 2018. Writer: Alan Walker;Sophia Somajo;Mood Melodies;James Njie;Thomas Troelsen;Kristoffer Haugan;Edvard Normann;Anders Froen;Gunnar Greve;Yann Bargain;Victor Verpillat;Fredrik Borch Olsen.
5 Sia

I'm Still Here flac

Sia. 2018. Writer: Sia.
6 Bradley Cooper

Shallow flac

Bradley Cooper. 2018. Writer: Andrew Wyatt;Anthony Rossomando;Mark Ronson;Lady Gaga.
7 Cardi B

Taki Taki flac

Cardi B. 2018. Writer: Bava;Juan Vasquez;Vicente Saavedra;Jordan Thorpe;DJ Snake;Ozuna;Cardi B;Selena Gomez.
8 Blinders

Breach (Walk Alone) flac

Blinders. 2018. Writer: Dewain Whitmore;Ilsey Juber;Blinders;Martin Garrix.
9 Halsey

Without Me flac

Halsey. 2018. Writer: Halsey;Delacey;Louis Bell;Amy Allen;Justin Timberlake;Timbaland;Scott Storch.
10 Lady Gaga

I'll Never Love Again flac

Lady Gaga. 2018. Writer: Benjamin Rice;Lady Gaga.
11 Mako

Rise flac

Mako. 2018. Writer: Riot Music Team;Mako;Justin Tranter.
12 Kelsea Ballerini

This Feeling flac

Kelsea Ballerini. 2018. Writer: Andrew Taggart;Alex Pall;Emily Warren.
13 Dewain Whitmore

Burn Out flac

Dewain Whitmore. 2018. Writer: Dewain Whitmore;Ilsey Juber;Emilio Behr;Martijn Garritsen.
14 Avril Lavigne

Head Above Water flac

Avril Lavigne. 2018. Writer: Stephan Moccio;Travis Clark;Avril Lavigne.
15 Lady Gaga

Look What I Found flac

Lady Gaga. 2018. Writer: DJ White Shadow;Nick Monson;Mark Nilan Jr;Lady Gaga.
16 Billie Eilish

When The Party's Over flac

Billie Eilish. 2018. Writer: Billie Eilish;FINNEAS.
17 Bradley Cooper

Always Remember Us This Way flac

Bradley Cooper. 2018. Writer: Lady Gaga;Dave Cobb.
18 Rita Ora

Let You Love Me flac

Rita Ora. 2018. Writer: Rita Ora.
19 Diplo

Electricity flac

Diplo. 2018. Writer: Diplo;Mark Ronson;Picard Brothers;Wynter Gordon;Romy Madley Croft;Florence Welch.
20 Charli XCX

1999 flac

Charli XCX. 2018. Writer: Charli XCX;Troye Sivan;Leland;Oscar Holter;Noonie Bao.

Related questions

Hot questions

Language

Popular Tags