Hvor lenge kan en "evig" brann sist?

mmur 08/21/2017. 15 answers, 13.257 views
reality-check chemistry fire

Hvor lenge kan en "evig" ild vare sist?

På et tidspunkt er det en brann som er veldig åndelig viktig for et bestemt folk - så viktig at de bygger en by rundt seg og begynner å utvikle et imperium med en av deres hovedmotiver som å gi brensel til brannen. De tror at hvis det brenner sterkt, vil de oppnå suksess, hvis det falter, vil de møte vanskeligheter, og at hvis brannen aldri går ut, vil verdens ende snart følge.

Forutsatt at brannen ligger i en grop rundt halvparten av et olympisk svømmebasseng. Det er beskyttelse mot elementene, avhending av aske, og utvide pit er alle lett å gjøre. Brensel tilgjengelig er tre og kull (dung er blasfemisk). Er det mulig for denne "evige ild" å bli holdt brennende i flere tiår eller århundrer? Hvis det er mulig, når brenselkravene blir overordentlig urimelige (dvs. deforesting det gjennomsnittlige kontinentet)? Er det noen andre åpenbare problemer med eksistensen av denne brannen?

5 Comments
38 Baldrickk 07/27/2017
Lukk øynene dine. Gi meg din hånd.
6 Grimm The Opiner 07/27/2017
Drivstoffkrav? Hvor mye brensel brenner denne brannkassen i forhold til en landsby? Det samme? Mindre, ganske muligens. I antikken hadde zoroastriere en evig "original" flamme. Vel, de hadde flere faktisk. Og når du har dogma som sier at " this er (nå) den opprinnelige evige flammen", blir virkeligheten lettere å håndtere. :-)
18 mouviciel 07/27/2017
@mmur - Synes du som i zoroastriske branntempler ? Den i Yazd, Iran har brent siden 470 e.Kr.
2 RedSonja 07/28/2017
De menneskeskapte evige branner er ikke. Hvis det går ut (en neophyte banker den over, sovneren sovnet eller en plutselig vind blåser den ut) de bare tenner den igjen.
8 ГляОпаОпа 07/28/2017
evig, dette er åpenbart

15 Answers


adaliabooks 07/29/2017.

Naturen på spørsmålet ditt gjør at det høres ut som om ilden allerede var der, at disse menneskene fant det heller enn å tente det. I så fall vil Wills svar være perfekt (og du kan lett se hvorfor et primitive folk kunne bli veldig imponert over noe slikt og vurdere det åndelig viktig).

Men som noen som jobber med trevirke, brenner det regelmessig (spesielt en brennende pizzaovn) jeg trodde jeg ville gi en alternativ vinkel.
Det du ønsker her er effektivitet, for å minimere drivstofforbruket mens du holder brenneren din. Du blir ikke mye mer effektiv enn pizzaovner når du snakker om brennende tre.

Ovnen vår er omtrent 1m i diameter og sannsynligvis 30-40cm høy i midten og for å holde brannforbrenning som opprettholder en temperatur på 500 - 600 ° C krever kun 1 middels stor loggstoff hver halvtime. Selvfølgelig ser du på en mye større brann enn dette, et halvt olympisk svømmebasseng er 25 meter langt, så la oss si en 25m diameter kuppel med omtrent 6m høydepunkt (jeg tror ikke skaler høyden opp 1: 1 er ideell). Og en varmere brann brenner raskere. Du ser også antagelig mer skuespill enn varme, noe som betyr at du opprettholder en større flamme, da du normalt ville ha en pizzaovn.
Likevel tror jeg at du kan si 75 logger hver halve time, som vil være ca 56 kg (antar en 750 g gjennomsnitt for en logg), så 112 kg en time. Som kommer til 981 tonn i året.

REDIGER: Takk til Joe i kommentarene for å påpeke en feil i beregningene mine her. Jeg har redonert dem fra bunnen av. Sluttresultatet er faktisk mye mindre plass nødvendig som jeg virkelig gjorde et rot av disse første gangen rundt.
Vækstraten og størrelsen på trærne er litt vanskelig, men levende Oak (fra USA) kan tilsynelatende nå en høyde på 18m og bredde på 24m i gjennomsnitt på 75 år. Hvis du antar at bare 10% av det 10368m er faktisk tre, så får du 767kg tre [tetthet på 0,74 (103 kg / m3)], noe som betyr at du trenger 1279 eiketrær om året for å holde brannen din brennende.
Viser seg at disse beregningene var feil, basert på informasjonen på denne siden, ser det ut til at en enkelt eik sannsynligvis gir totalt 7860 kg tre, omtrent ti ganger hva mine opprinnelige beregninger (korrigert for feil) ville gi. Dette betyr at du trenger 124 eiketrær om året for å holde brannen din brennende. Vokser dette mange trær ville ta omtrent 18 dekar. Selvfølgelig, disse trærne tar 75 år for å oppnå modenhet, så du bør ha 1350 hektar med trær i varierende veksttilstander som du erstatter når du går.
Post Edit: Det er fortsatt sannsynligvis på høysiden, som Joe nevnte bevisst oppdrett og ledelse kan sannsynligvis drastisk redusere plassen som kreves, men 1.350 hektar er egentlig ikke mye.

Ask og røyk ville ikke være like stort et problem som mange har antydet, en pizzaovn produserer svært lite av enten på grunn av en kombinasjon av ovntørket drivstoff (mer om det i et øyeblikk) og varmen. Jeg vil anslå av erfaring at fra 72 kg brent tre du ender med ca 3 - 4 kg aske. Dette kan bli bedre på grunn av den varmere naturen til din evige flamme, men til og med i denne hastigheten rydder du ut 54,5 tonn aske om året (140 kg om dagen). Det er mye, men jeg tror ikke det er uhåndterlig, spesielt med tanke på at det faktisk kan brukes til en rekke ting.

Jeg ville tenke fremfor en eneste stor brann du fortsetter å brenne, at i stedet ville brannen flytte rundt kuppelen som en klokke. Hvis du deler omkretsen med 24 timer, får du 3m skiver. Hver time fyller du en av disse skivene med tre (eller halv en halv time) slik at flammen beveger seg hele tiden rundt strukturen, slik at de andre sidene kan renses (fortsatt med noen vanskeligheter da kuppelen vil beholde det er varme og fortsatt very varmt) med lange børster og raker etc.
Det betyr også at det kan være flere skorsteiner og innganger for å sette veden som også kan rengjøres i sin tur etter behov.

Du vil bruke varmen til brannen til å effektivt tørke vedet ditt, det er flere måter du kan gjøre dette, noe som øker effektiviteten av det for å brenne og reduserer røyk.

Den andre fordelen med denne metoden er at du ender med en forseggjort hellig kuppelstruktur for dine tilbedere å beundre (som også beskytter den evige flammen fra elementene også), den kan også brukes som et massivt bakeri hvis det ikke ble vurdert for sakrilegious.

Samlet tror jeg ikke det virker vanskelig en logistisk feat og bør være godt innenfor rammen av plausibilitet.

5 comments
7 Morgen 07/27/2017
Spred rykten om at brød baket av den hellige ilden bringer eksepsjonell kraft, og baking blir hellig snarere enn sacrilegious.
5 Morgen 07/27/2017
Muligens, men ikke enestående, måten som ofre ble håndtert i de gamle israelske templene, lignet en hellig BBQ - "brent" tilbud var vanligvis bare "kokte". Presterne fikk en porsjon, men det gjorde det også.
6 adaliabooks 07/27/2017
@Morgen Så det hele er bare et dekke opp for en middelaldersk stil, felles bakeri og grill. Dyrkerne bringer tre og "ofre" (mat) som blir kokt for dem. Faktisk kan du si at dette er opprinnelsen til flammen, og helligheten kom etterpå.
4 feelinferrety 07/27/2017
Det kan også være et fellesbad i nærheten for å kompensere for noe av varmen, med en eller annen form for kanalisering / oppvarming av oppvarmet luft inn i grunnen av strukturen (jacuzzi bobler valgfritt). Et dampbad (sauna) også. I utgangspunktet kan alle aspekter av livet (bygninger fra murstein, oppvarmet mat, selvrensing ...) betraktes som åndelig i naturen.
6 T. Sar 07/28/2017
taking notes for the next D&D Campaign Brann-tilbedelse pizzaiolos bekjempe helter for besittelse av en magisk, udødelighetskrevende oppskrift på katakomberne til Ovommen av Doom. Hm. Jeg vil si det er for cheesy, men dette ville faktisk gjøre pizza bedre.

Will 07/26/2017.

Yes.

Wikipedia har en god artikkel om evige flammer som er matet av underjordiske naturgassforekomster. Disse innskuddene kan være enorme, som vi nå vet fordi vi suger ut gass og bruker den til våre varmtvannsberedere. De kan mate en flamme lenge. Den koblede artikkelen noterer seg flere som er kjent for å ha brent i tusenvis av år.

Jeg foreslår at du modellerer din evige flamme på Darvaza-gasskrateret . skriv inn bildebeskrivelse her Det er et kollapset naturgassoppgjør at sovjettene satt i brann, fordi de trodde det ville være så kult og de hadde rett. Det har brent i 70 år.

fra http://news.nationalgeographic.com/news/energy/2014/07/140716-door-to-hell-darvaza-crater-george-kourounis-expedition/#/81745.jpg skriv inn bildebeskrivelse her

Den er stor.

5 comments
9 Paul TIKI 07/26/2017
hvor mange ganger kan jeg upvote? Bare én gang. nedtur. Dette er utrolig kult. Det minner meg også om historier om kullømmer som brenner i flere tiår i fjellet. Jeg ville ikke kaste for mye ting der inne, da noe som dette ville gjøre fjerning av aske utrolig vanskelig
45 Caleb Brinkman 07/26/2017
"fordi de trodde det ville være så kult og de hadde rett" +1
13 That1Guy 07/26/2017
Det har brent siden 1971 - så 46 år.
11 MSalters 07/26/2017
@ That1Guy: Andre har brent i flere årtusener. Burning Mountain, Australia har vært på brann for 6. Noen få mektige århundrer er ingenting.
20 Octopus 07/27/2017
Det er et halvt godt svar fordi det refererer til Darvaza-gasskrateret, men fakta er uhyggelig. Det har ikke brent i 70 år. "Fordi de trodde det var så kult", er det not grunnen til at det brenner. Folk er sannsynligvis oppvokst fordi de lærte noe de ikke visste, ikke fordi dette er et kvalitetssvar.

Andrew Neely 07/27/2017.

Ja. De plantet en skog av trær (en fornybar ressurs) som kun skal brukes til den hellige flammen. Trofaste kan også komme og kaste tilbud (tre, kull, høy, etc) i brannen. De kan også skjære bønner inn i loggene som blir satt inn i brannen.

3 comments
8 BrettFromLA 07/26/2017
Fin touch om å dyrke skogen og kaste tilbud i den hellige ilden!
20 Harris Weinstein 07/27/2017
Det ville faktisk være en interessant tradisjon, for at de skulle gi tre gaver til hverandre som de vet, vil til slutt bli tilbudt flammen.
Shawn V. Wilson 07/31/2017
I henhold til en.wikipedia.org/wiki/Eleventh_Night artikkelen, bruker noen steder pilgrimsfisk til bålene, og neste år har viljene vokst seg godt nok til å bruke igjen.

Rolen Koh 07/27/2017.

Hvis vi går gjennom noen virkelige eksempler, er to fremtredende eksempler:

  1. I Yanartaş har Tyrkia brent i over 2500 år.
  2. Burning Mountain brann i Australia har brent i over 6000 år.

Men hvis du er spesielt ute etter flammebrann, så er det Darvaza-gasskrateret som brenner siden 1971 eller ca 46 år. Så du fikk ideen om at hvis det er noe brennstoffkilde som kull eller naturgass under jorden, kan brann bli brent i tusenvis av år eller kanskje enda mer.


pjc50 07/27/2017.

"Half Olympic Pool" er en huge brann. Hovedproblemet med dette er at det er veldig vanskelig for mennesker å nærme seg tanking. Du har ikke angitt teknologinivået, slik at dette kan oppstå et problem.

Radiert varme kommer til å bli høy. Du må holde et stort område rundt brannen, dusinvis av meter. Røykeplommet representerer også et problem. Ikke bare er det en helsefare hvis den blåses inn i byen, de varme bøylene blir båret hundrevis av meter og potensielt antenner ting. Din by rundt det må være stein med svært lite trebygging.

Beskyttelse mot elementer er not et problem; en brann som størrelsen vil brenne gjennom dager med regn eller snø, forutsatt at vann ikke sitter i bunnen. For det og andre grunner som askebeskyttelse og synlighet, vil du kanskje beholde brannen opphøyet i stedet for i en grop, på en massiv steinbrann.

Hvis du bruker brannen til felles oppvarming og matlaging, vil du videresende innenlands brenselforbruk til det, og dets drivstoffbehov kan være håndterbart. Ellers pålegger tankingen igjen logistikkbehov på deg - ikke bare kutting av trær eller graving av kull, men frakt av samme. Vær oppmerksom på at en av de første bruken av jernskinner for jernbaner var å bidra til å sende innganger til jernovner!

Selvfølgelig, hvis byen din er blitt sieged, vil brannen bli seriøst redusert etter noen dager ...

Du kan bli fristet til å håndtere askeproblemet ved å dumpe det i elva, men det dreper elven. Ellers kommer du til å ende opp med Fly Ash Mountain i nærheten av byen.

4 comments
2 ACarter 07/27/2017
+1 beste svaret ennå. Det virkelige problemet kommer til å være hvordan du kommer eksternt i nærheten av det, og effekten av en stor brann
2 mmur 07/27/2017
Ja, det virker som om folk kommer til å nærme seg brannen (enten å brenne den, samle aske eller utføre noe ritual), må det kanskje være mindre. Når det gjelder askeavhending og unngår trebygging, kan byen bygges av flueaske murstein eller noe av den typen?
8 pjc50 07/27/2017
Askbasert betong er en veldig god ide faktisk - sciencedirect.com/science/article/pii/S2090447914001610
Level River St 07/29/2017
Treaske er rik på kalium (som treet tok fra jorden mens det levde) og kunne brukes som gjødsel. Det er også svært alkalisk, noe som ville være et problem for syreholdige planter. Men vi bruker bevisst lime til jord for alkaliske kjærlige planter. Hvor kalk er nødvendig, vil aske være bedre enn kalk, fordi kalk bare øker alkaliniteten uten å tilsette kalium til jorda.

Alexander 07/26/2017.

Selv for et lite land, ville det ikke være et problem i det hele tatt.

Det olympiske bassenget har et areal på 1250 kvm. Forutsatt at en gjennomsnittlig ild har et areal på 0,5 kvm, vil denne brannen svare til 2500 ildsteder - betydningsfull for en landsby, men ubetydelig for en by. Husk at fôring av denne brannen har prioritet over alle andre ildsteder. Med mindre din innstilling er i trefritt område og det ikke er kullavsetninger rundt, er du nesten garantert tilstrekkelig tilførsel av drivstoff.

Hva som kan stoppe denne brannen er en naturkatastrofe (orkan, flom etc.) eller avbrudd i tjeneste på grunn av krig eller større uro.

3 comments
7 Scott 07/27/2017
Jeg tror ikke at brenselforbruket i minuttet er proporsjonalt med brannens overflate. En større brann er varmere og større, og dermed brenner brennstoffet raskere. Også en ild er sannsynligvis mer sannsynlig å ha et område på si 40 cm ved 40 cm og vil bare være tent for, si 6 timer per dag. Det betyr at bassenget ville tilsvare 31k herd, eller en by med en befolkning på 124k, med 4 personer og 1 ildsted per husholdning. Det tilsvarer Paris i ca 1250 e.Kr.
4 WernerCD 07/27/2017
Så ... det brenner raskere ... Kast noen førstefødte og jomfruer nå og da. Holder flammerne rene og vi vet alle at de brenner sakte.
1 Alexander 07/27/2017
@Scott, brennhastigheten avhenger av hvor mye drivstoff vi legger inn. Hvis vi vil ha et stort bål, vil beregningen være annerledes. Også, 40x40 cm ser ut som en mindre komfyr. Hver tradisjonell vedovn som jeg sett var større i minst en dimensjon. Oppvarming peiser er definitivt større.

Rodrigo A. Pérez 07/26/2017.

Liker @ Vil, jeg tenkte også på Darvaza så snart jeg leste spørsmålet ditt ...

Men det er flere subtiliteter å tenke på, hovedsakelig på grunn av den foreslåtte pitstørrelsen. Ideen om å holde en nærliggende skog er veldig søt, men:

  1. Du hevder at det er enkelt å eliminere aske. Jeg tror du kan ha litt problemer med å nå midten av gropen.

  2. Da må du finne ut hvordan du skal avhende asken. Mat for skogen? Ok, men du har en veldig alkalisk substans (les korrosiv når den blandes med vann), for ikke å nevne å måtte avkjøle så mye materiale på en konstant basis.

  3. Bare den rene mengden drivstoff er flabbergasting. Tenk på hvor fort en skogbrann bruker hektar og hektar på en uke. Jo, brannen din er kontrollert, men du vil kanskje gjøre noen tall for å holde konseptet virkelig.

Disse tre punktene bringer deg tilbake til å bruke et naturgassinnskudd, og til en ide som Darvaza. Ditt hovedproblem er da usikkerheten om størrelsen på innskuddet, selv om det vil fortsette i lang, lang tid. Bare i fjor kunngjorde US Geological Survey det største innskuddet av gass og olje som hittil ble funnet. Den inneholder 16 billioner kubikkmeter gass. Du gjør matematikken ... I alle fall, tenk at vi vil brenne all den gassen, og at det er tusenvis av andre forekomster utnyttet, slik at virkningen av en stor brann på atmosfæren sannsynligvis ikke vil bli merkbar.

En ting til ... bare slik at du kan hevde at du gjorde din undersøkelse grundig, se etter Centralia Mine Brann i Wikipedia;)

5 comments
3 IllusiveBrian 07/27/2017
De kan være i stand til å håndtere asken ved å "flytte" brannen rundt gropen via forsiktig brenselplassering og fjerne aske fra områder som ikke er i brann, eller å ha brannen på toppen av gitter som faller inn i en stor underjordisk elv ( selv om det selv kan bli tilstoppet).
1 Denis de Bernardy 07/27/2017
FYI det er ikke den største noensinne funnet. Bare den største de siste årene. 16 billioner kubikkfot registrerer ikke engang omtale på wikipedias største oppdagede felt: en.wikipedia.org/wiki/List_of_natural_gas_fields
mmur 07/27/2017
En naturgassbrann har mye å gjøre for det, spesielt hvordan det virker overnaturlig for de som ikke forstod det. Likevel er jeg også knyttet til ideen om at folk trenger å brenne brannen (om ikke å holde den fra å gå ut, i det minste for å gjøre den brenne lysere / varmere) - dette vil i teorien fremme utvidelser og infrastrukturbygging.
1 mmur 07/27/2017
Når det gjelder fjerning av aske, tenker jeg at brennstoffdelen av brannen er på en litt opphøyet rist, slik at aske kan falle under og bli feid til siden av svært lange, brannsikker padle. Den innsamlede aske kan da gjøres til murstein / sement.
Mr.Mindor 07/27/2017
@mmur problemet med hevet ristet, er at det vil begrense hvor lenge brannen kan brenne før strukturen som huser den må gjennomgå stor vedlikehold ... Risten vil sakte svekkes / nedbrytes av varmen og vil periodisk trenge å bli erstattet. Som kan stille spørsmål om "evigheten" av brannen. Selvfølgelig så lenge det er forstått, er det flammen som er evig, ikke strukturen, og at flammens hjem har blitt oppdatert fra tid til annen, så kanskje ikke noe problem.

Ash 07/27/2017.

Som folk har påpekt, er drivstoff ikke et stort problem hvis du selv har en modikum av religiøs iver og sunn forethought i blandingen. Derfor vil flammen sannsynligvis være det virkelige problemet tidlig, med mindre flammen befinner seg i en del av verden som ikke opplever plutselige alvorlige værforhold som overraske moderne meteorologer enn å si bønder av tidligere alder. Wood aske er likevel god gjødsel uansett, slik at du har et positivt biprodukt, og i virkeligheten vil du ikke ha flammen noe større enn det må være av forskjellige logistiske årsaker, hvis de bytter til brennende kull, blir aske bortskaffelse mer av et problem også.

Forutsatt at siden du har sagt at ly fra elementene er lett at bøndene går overbord og det tåler freakhendelser, kan det på lang sikt være avgjørende at Flammen er et religiøst ikon og knyttet til formue og prestisje av dens bystat. Jeg er påminnet om at det kinesiske fiskeriministeret fanger tall; i flere år trodde forskere at verdensfiske var i tilbakegang, men de offisielle tallene fra Kina fortsatte å gå opp i år, slik at de avviste funnene av deres studier i andre fiskerier som avvigende, viste det seg at departementet hadde en politikk om rapporterer økt haul, uavhengig av de faktiske tallene som faktisk var i tilbakegang. Nå, hvis flammekulten skulle avgjøre grunnene til nasjonal stolthet, sikkerhet og velstand som "flammen må øke!", Og bli sett av folket for å øke, med jevne mellomrom, så må du begynn å bekymre deg fordi den holdningen fører til galskap. Du får en appetitt for å øke store økninger i stadig større grad, til byen din slår ned bygninger for å gjøre vei for Flammen og avgasser hjemreserveren til det punktet hvor drivstoffimporten blir hele utenrikshandelen og de striper treasury å mate sin brennende gud. Alt som trengs, er en eneste tapt campingvogn, og Flammen vil falle og folket vil forvente at dommen skal følge, som det vil hvis de tror på det.

2 comments
Mad Physicist 07/27/2017
Oppvotet til brukernavn. Hvordan fjerner vi deg? :)
Ash 07/27/2017
@MadPhysicist Vanligvis med en spade etter det faktum, men i dette tilfellet med en spade under det faktum at arbeid rundt kantene i trinn skulle fungere. ;)

Dan S 07/27/2017.

Angivelig har en seremoniell brann brent i Varanasi (India) i 5000 år og jeg tror at de bare bruker tre til å brenne brannen. Det antyder at ideen din ikke er langt hentet hvis folk legger stor vekt på det.


Klaws 07/28/2017.

forbrenning

Forbrenning som i "Forbrenning er en avfallsprosessprosess som innebærer forbrenning av organiske stoffer som finnes i avfallsmaterialer." Se https://en.wikipedia.org/wiki/Incineration

Alvor. De selger avfallsbehandling for nabostaten. Så lenge "flammen brenner sterkt", er deres økonomi vellykket.

Det eneste avfallet de ikke behandler, er maling. Dung er ikke bare blasfemøs, det er også stinkende.

Legg merke til at i virkeligheten, har visse religiøse trosopprinnelser opprinnelig kommet fra økonomiske grunner. Noen ganger har det vært lettere å håndheve visse "handels- / økonomireguleringer" ved å skjule dem som religiøse lover.

Brannen kan sannsynligvis vare til loven om miljøvern blir håndhevet (muligens ved diplomati / krig / vold fra andre bystater). De kan holde det opp til tross for det ved å bruke filtre, katalysatorer - eller ved å produsere elektrisk eller mekanisk energi, som er så verdifull for den globale økonomien at forurensningen er akseptert.

1 comments
1 KalleMP 07/30/2017
Dung er ikke bortkastet uansett, det er gjødsel, sannsynligvis årsaken til at det ikke er tillatt å bli brent i utgangspunktet.

feelinferrety 07/28/2017.

Ønsket bare å stikke inn med noen utdrag da alle andres ideer har vært så inspirerende. Det har vært godt etablert av andre svarere at konseptet ikke bare er mulig, men egentlig eksisterer IRL. Basert på andre svar / kommentarer, har jeg også bygget opp noen aspekter av det daglige livet i hodet mitt. Jeg har allerede sagt det meste av dette i kommentarer, men hadde nok til å si at jeg skjønte jeg burde bare skrive et fullt innlegg og kan komme tilbake for å legge til flere senere.

Hvis du gikk med en kuppelstruktur, kunne brannen brukes til å gi en konstant strøm av renset vann ved å bruke en omvendt kuppel (tenk: en gigantisk wok) oppå flammene for å holde vann som dampet til toppen av kuppelen og sprang ned taket til kanaler rundt ytre kant av strukturen.

Den brennende aske og kull kan også brukes i "jordovner" - grave en grop, dumpe de fortsatt flammende restene på bunnen, en stor gryte på toppen (formell murstein struktur valgfri - kan bare senke potten inn, da topp med et isolerende materiale), og kom tilbake til en nydelig stuing flere timer senere, gjenta det til murstein som noen andre foreslo. Du kan også kaste hele dyrekrokene der inne, eller individuelle måltider innpakket i bambus eller bananblader.

Noen andre nevnte bambus ville ikke nødvendigvis være det beste drivstoffet, men det ville behøve samfunnet å holde en lund som en reservekilde (i tilfelle skogen skulle bukke for brann, lavine, sykdom, sopp, etc.), da det er ganske hardt og det kan brukes til å bygge, og bladene for stråling, matlaging og slitasje.

Det kan også være et fellesbad i nærheten for å kompensere for noe av varmen, med en eller annen form for kanalisering / oppvarming av oppvarmet luft inn i grunnen av strukturen (jacuzzi bobler valgfritt). Et dampbad (sauna) også. I utgangspunktet kan alle aspekter av livet (bygninger fra murstein, oppvarmet mat, selvrensing ...) betraktes som åndelig i naturen.

Strukturen som inneholder brannen, kan også fjernes, ha et uttrekkbart tak, eller inneholde "takvinduer" for pyroteknikk på hellige dager. Gjennom eksperimenter ville folk oppdage visse farger og effekter (gnister, farget røyk, popping og squealing, etc.) som kunne oppnås med visse mineraler og essenser. Med takvinduets ide kan disse være plassert rundt dekslet på dekslene, og på begivenhetsdager kan voksede tau brukes til å skape tendrils mot dem, og med ekstra kontrollerte drivstoffkilder kan prestene skape en virkelig fantastisk koreografi.


Adrian Zhang 07/28/2017.

Veldig lenge Det er mange store kullsømmer som har brent i mange tiår. "Burning Mountain" i Australia har hatt en kullsømbrenning i 6000 år. Med menneskelig intervensjon (dvs. å flytte brennstoff opp til brannen, fjerning av aske ofte, konstant ventilasjon osv.) Er et bestemt samfunn bevæpnet med et stort forsyning av noe sakte brennende beregnet å holde brann opplyst i svært lang tid.

Selvfølgelig er det åpenbare problemer; Hyppige arbeidere på brannen, hvis de ikke er beskyttet ordentlig, vil nesten definitivt utvikle en form for lungesykdom fra å puste askeflammer, mens brannen er en konstant trussel og forurensningskilde. Optimalt ville bygningen være laget av svært brannfaste materialer (som ildfast murstein eller Kaowool) slik at brannen ikke ville trenge slukking hvis den gikk ut av kontroll.

Et annet problem. Er dette et stort bål, eller en smolende pit av embers? Begge kvalifiserer som brann, men en er mye mer imponerende enn den andre. Optimalt bør drivstoffet kuttes opp for å maksimere overflaten og dermed en mer brennende brann. Ja, det var ment.

En annen ide (redundans!) Ville være å bruke gass (propan, LNG, etc.) som gjør en stor ol 'brann som strekker seg mye høyere. I hovedsak en stor blowtorch med grusomme stokiometri. Dette er mye dyrere, da gassboring er motsatt av mange. Men hvis dette virkelig er en hellig ild, ha det gøy.


jmoreno 07/30/2017.

Siden det er ekte branner i virkeligheten, vil jeg foreslå å ta det og kombinere det med en religion. Ha en flammeby nær det som helst omgir den), der det er en religiøs forpliktelse til å starte en brann fra kilden og så fortsett så lenge som mulig. Disse mindre branner trenger ikke å være store, de kan bare ikke gå ut. Kanskje det er skammelig eller et tegn på illuck. Gjør det et krav om at brannen må være nyttig, og la den dør ut, uansett hvilket stykke eiendom det var på. Mange muligheter.


Charles Jacks 07/31/2017.

En evig flamme kan holdes så lenge elver strømmer, gresset vokser og solskiltene. Som hvis du er en første folkeslag, er det til den hvite mannen finner gull eller noe annet de vil ha i bakken under brannen. Hver historie trenger konflikt. Tydeligvis.


Vishnu 08/01/2017.

Brann krever energi, vår rikeste kilde er stjerner. De varer 5 milliarder år eller så og bruker nukleær fusjon.

En "by" bygget rundt en stjerne kalles en Dyson Sphere ( https://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_sphere , også Dyson Nets og lignende) eller en Ringworld ( https://en.wikipedia.org/wiki/ Ringworld ).


HighResolutionMusic.com - Download Hi-Res Songs

1 The Chainsmokers

Beach House flac

The Chainsmokers. 2018. Writer: Andrew Taggart.
2 (G)I-DLE

POP/STARS flac

(G)I-DLE. 2018. Writer: Riot Music Team;Harloe.
3 Ariana Grande

​Thank U, Next flac

Ariana Grande. 2018. Writer: Crazy Mike;Scootie;Victoria Monét;Tayla Parx;TBHits;Ariana Grande.
4 Anne-Marie

Rewrite The Stars flac

Anne-Marie. 2018. Writer: Benj Pasek;Justin Paul.
5 Clean Bandit

Baby flac

Clean Bandit. 2018. Writer: Jack Patterson;Kamille;Jason Evigan;Matthew Knott;Marina;Luis Fonsi.
6 Nicki Minaj

No Candle No Light flac

Nicki Minaj. 2018. Writer: Denisia “Blu June” Andrews;Kathryn Ostenberg;Brittany "Chi" Coney;Brian Lee;TJ Routon;Tushar Apte;ZAYN;Nicki Minaj.
7 BlackPink

Kiss And Make Up flac

BlackPink. 2018. Writer: Soke;Kny Factory;Billboard;Chelcee Grimes;Teddy Park;Marc Vincent;Dua Lipa.
8 Imagine Dragons

Bad Liar flac

Imagine Dragons. 2018. Writer: Jorgen Odegard;Daniel Platzman;Ben McKee;Wayne Sermon;Aja Volkman;Dan Reynolds.
9 BTS

Waste It On Me flac

BTS. 2018. Writer: Steve Aoki;Jeff Halavacs;Ryan Ogren;Michael Gazzo;Nate Cyphert;Sean Foreman;RM.
10 Halsey

Without Me flac

Halsey. 2018. Writer: Halsey;Delacey;Louis Bell;Amy Allen;Justin Timberlake;Timbaland;Scott Storch.
11 Little Mix

Woman Like Me flac

Little Mix. 2018. Writer: Nicki Minaj;Steve Mac;Ed Sheeran;Jess Glynne.
12 Brooks

Limbo flac

Brooks. 2018.
13 Fitz And The Tantrums

HandClap flac

Fitz And The Tantrums. 2017. Writer: Fitz And The Tantrums;Eric Frederic;Sam Hollander.
14 Backstreet Boys

Chances flac

Backstreet Boys. 2018.
15 Lady Gaga

I'll Never Love Again flac

Lady Gaga. 2018. Writer: Benjamin Rice;Lady Gaga.
16 Diplo

Close To Me flac

Diplo. 2018. Writer: Ellie Goulding;Savan Kotecha;Peter Svensson;Ilya;Swae Lee;Diplo.
17 Rita Ora

Velvet Rope flac

Rita Ora. 2018.
18 Bradley Cooper

Always Remember Us This Way flac

Bradley Cooper. 2018. Writer: Lady Gaga;Dave Cobb.
19 Imagine Dragons

Machine flac

Imagine Dragons. 2018. Writer: Wayne Sermon;Daniel Platzman;Dan Reynolds;Ben McKee;Alex Da Kid.
20 Erika Sirola

Speechless flac

Erika Sirola. 2018. Writer: Teemu Brunila;Stefan Dabruck;Jürgen Dohr;Guido Kramer;Dennis Bierbrodt;Chris Braide;Robin Schulz.

Related questions

Hot questions

Language

Popular Tags